Priser
Samtliga priser på vår hemsida är angivna i svenska kronor och inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisförändringar vi inte kan kontrollera över, t.ex. ändrade momsförhållanden, stora valutaförändringar samt ev. felskrivningar. I kassa visas alltid det totala priset, inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
Betalningsalternativ
Kort, direktbank betalning eller faktura.
Vi använder oss av Payson AB för våra betalningstransaktioner.
Betalning sker enkelt och säkert.
Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-
All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas
så kallade 3D-
Paysonfaktura
Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 30 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Fraktkostnader
Vi tillämpar 35 kronor för fraktkostnad vid köp under 400 kronor.
Leverans
Vi använder oss av Posten för leverans av paket inom Sverige.
Leveranstid
Får vi din beställning innan kl. 12:00 på en helgfri dag skickar vi denna samma dag,
annars skickas din beställning nästföljande vardag förutsatt att vi har varan i lager.
Alla beställningar skickas med Posten. Normal leverans tid är 1-
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-
Restorder
Restorder noteras och levereras snarast möjligt. I dessa fall kontaktar vi dig alltid
via e-
Öppet köp/Ångerrätt
Enligt Distans – och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan förutsatt att produkten är i oskadat skick och ej använd. Varan returneras i sin originalförpackning. Fraktkostnader återbetalas ej.
Vill kunden utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta frisk-
Felleveranser
Rättas till av oss omgående. Vi står för kundens utlägg för returfrakten förutsatt att den sker genom Posten. Vi skickar rätt vara fraktfritt.
Transportskada
Kontrollera varan så snabbt som möjligt. Om eventuella transportskador ha uppkommit
ber vi kunden att så snabbt som möjligt meddela detta till oss på info@frisk-
Transporttillfället
Vi står för transportrisken från vårt lager till din adress eller det ombud som vi skickat din beställning till. Till exempel om ditt paket skulle komma bort, vara skadat eller saknar varor ersätter vi dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss, till exempel när du vill byta ut varor.
Reklamationer
Det är lämpligt att kunden kontrollerar sin leverans vid ankomst för att verifiera
att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Frisk Hud på
e-
Vid samtliga fall då en vara returneras skall kunden först ha erhållit ett RN. Defekta
produkter ska behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer
ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att
skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har
rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. I de fall returanledningen
är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-
Frisk Hud står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.
Sekretess & säkerhet, personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn,
address, epost och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning
godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja
våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med
dig via e-
Tvist
Vår målsättning är alltid att göra våra kunder så nöjd som möjligt. Skulle vi mot förmodan hamna i en tvist följer Frisk Hud alltid allmänna reklamationsnämdens rekommendationer.
Varors beskaffenhet
Trots att vi gör allt vi kan för att informationen på frisk-
Åldersgräns
För att handla på frisk-
Köpvillkor